Input your search keywords and press Enter.

Harga Barang Akan Pulih

Baru-baru ini harga barangan mentah dan basah telah meningkat ekoran perayaan Tahun Baru Cina. Oleh itu, Presiden Persatuan Pasar Borang Kuala Lumpur Ho Ah Chai telah memberi jaminan bahawa harga barang mentah dan basah akan kembali pilih selewat-lewatnya minggu ini selepas para pemborang dan peniaga mula mendapatkan bekalan.

Selain itu, pengguna tidak akan berdepan dengan kesukaran mendapatkan bekalan terutamanya barangan mentah yang sentiasa mencukupi setakat ini. Peningkatan harha adalah disebabkan musim perayaan dan ramai peniaga yang bercuti. Oleh itu bekalan barangan sukar didapati.

Timbalan Presiden Gabungan Persatuan-persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA), Mohd. Yusof Abdul Rahman berkata, penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) perlu memantau harga barangan selepas ini jika masih terdapat rungutan dalam kalangan pengguna.

Kenaikan hanya berlaku sebab ramai peniaga tutup kedai. Oleh itu, Untuk mengelakkan perbelanjaan diluar kemampuan ekoran harga barang meningkat, pengguna dinasihati agar mendapatkan barangan di pasar raya sebelum masuk musim perayaan dan jika ada rungutan lagi KPDNHEP perlu bertindak segera.

Leave a Reply