Input your search keywords and press Enter.

Agong melawat LIMA’19

FOTO:#LIMA19

M-Update,27/3/2019, LANGKAWI: Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, dijadual berkenan melawat Pameran Maritim dan Udara Antarabangsa Langkawi 2019 (LIMA’19) dan menyaksikan persembahan udara tengah hari ini di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC).

Selain itu, hari kedua LIMA’19 turut menyaksikan beberapa acara utama diatur termasuk tinjauan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad, ke pameran maritim.Pagi ini, Dr Mahathir merasmikan Persidangan Maritim Kebangsaan (NMC) 2019 yang turut dihadiri Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu dan Menteri Pengangkutan, Anthony Loke.

Beliau kemudian melakukan tinjauan pameran maritim dan menyaksikan demonstrasi pasukan keselamatan di kawasan perairan Resort World Langkawi (RWL).Turut berlangsung di MIEC, Persidangan Ketua Angkatan Udara dan Seminar Industri Aeroangkasa, khusus bagi penggiat industri tempatan dan antarabangsa.

Di landasan utama pula akan dilakukan majlis penyerahan semula pesawat CN235-220M antara Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dan PT Dirgantara Indonesia.

–BHarian

Leave a Reply