Input your search keywords and press Enter.

Kenyataan Media KPM: Semua Sekolah Di Pasir Gudang Tutup

M Update, 25/6/2019 – Semua institusi pendidikan di kawasan Pasir Gudang ditutup bermula hari ini sehingga Khamis ini bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berikutan pencemaran udara.

Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) , Azman Adnan, berkata semua institusi pendidikan dalam kawalan Kementerian Pendidikan ditutup susulan gangguan kesihatan pelajar di kawasan berkenaan.

“Sebanyak 111 sekolah rendah dan sekolah menengah kerajaan, tiga institusi pendidikan tinggi dan 14 sekolah swasta serta antarabangsa, selain 347 tadika swasta yang berdaftar dengan JPN ditutup mulai esok (25 Jun) hingga 27 Jun.

Ia bagi membolehkan usaha mengatasi punca pencemaran dilakukan oleh pihak berkuasa,”. Azman berkata semua pengetua dan guru besar diminta memaklumkan berita penutupan itu dengan segera kepada semua murid, guru, ibu bapa serta kakitangan dalam kawalan mereka selain mengambil tindakan susulan sewajarnya.

JPN akan sentiasa membuat pemantauan rapi dan membantu sekolah-sekolah bagi memastikan kesejahteraan murid berada dalam keadaan yang terbaik. Marilah kita bersama berdoa supaya kejadian ini dapat diatasi segera dan sekolah akan dapat beroperasi seperti biasa dalam masa terdekat demi kebaikan murid,” katanya.

Leave a Reply