Input your search keywords and press Enter.

Abang Rider Heroku

M Update, 14/8/2019 – Masih ramai yang berhati mulia. “Saya hargai pertolongannya dan kagum kerana dia tidak berkira dalam melakukan kerja,” kata Wan Amirul Izarin Wan Izwan Shah, 23.

Wan Amirul memberi reaksi mengenai ciapan dimuat naiknya di Twitter, malam tadi, berhubung penghargaan diberikan kepada seorang penghantar makanan yang tidak keberatan membelikannya panadol.

Menerusi ciapan ringkas berserta gambar itu, Wan Amirul mendoakan semoga penghantar makanan terbabit dimurahkan rezeki.

Menceritakan perkara sebenar, Wan Amirul berkata, dia membuat pesanan menerusi khidmat penghantaran makanan segera kira-kira jam 11.20 malam semalam kerana bersendirian di rumah berikutan ahli keluarganya pulang ke kampung di Kota Bharu, Kelantan.

Menurut Wan Amirul, disebabkan demam dan tiada bekalan ubat di rumah, dia cuba memesan panadol menerusi borang pesanan makanan segera di atas talian.

“Semalam, saya demam dan memanfaatkan hari cuti dengan berehat di rumah saja.

“Hendak keluar pun tidak larat, jadi saya ambil keputusan memesan makanan menerusi atas talian kerana tiada ahli keluarga di rumah.

“Bekalan ubat di rumah pula kehabisan, jadi saya pesan sekali panadol di ruangan pesanan dengan harapan penghantar makanan tidak keberatan membelinya.

“Kiranya, saya hanya cuba meminta pertolongan dan tidak sangka dia (penghantar makanan) membelikan panadol dan menghantarnya bersama makanan dipesan,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Menurut Wan Amirul, kesungguhan penghantar makanan itu membuatkannya terharu kerana pertama kali berhadapan situasi itu.

Malah, apa yang berlaku menyedarkannya bahawa masih ramai insan berhati mulia dan sudi membantu sekali pun tidak mengenalinya.

“Jujurnya, saya terharu dengan kebaikannya dan hanya mampu mengucapkan terima kasih serta memberikan wang tambahan sebagai tanda penghargaan selepas menerima bungkusan makanan daripadanya.

“Niat saya memuat naik gambar di Twitter pula sekadar berkongsi pengalaman dilalui. Tak sangka pula, perkongsian ini menjadi tular hingga banyak maklum balas diterima.

“Rata-rata warganet memberi komen positif dan diharap perkongsian saya menyedarkan kita semua untuk menghargai individu yang bertungkus lumus mencari rezeki tanpa merendahkan pekerjaan mereka,” katanya yang menetap di USJ 29, Subang Jaya, Selangor.

Sumber : Harian Metro

Leave a Reply