Input your search keywords and press Enter.

Baucer RM300 Bagi Mangsa Banjir Beli Barangan Elektrik

Foto Sekadar Hiasan

M Update, 20/03/2023 – Baucer bernilai RM300 di bawah inisiatif Payung Rahmah ini khusus untuk membeli peralatan elektrik bertujuan membantu golongan terkesan membeli peralatan elektrik seperti mesin basuh dan peti sejuk, bagi menggantikan peralatan yang musnah akibat bencana.

Seramai 1,000 mangsa banjir daripada golongan miskin tegar dan B40 di Johor serta sebahagian Pahang bakal menerima baucer ini. Mangsa banjir juga akan ditawarkan untuk membeli peralatan elektrik pada harga diskaun. Ini adalah hasil koloborasi antara pihak KPDN dengan pihak pengeluar barangan elektrik.

Pihak pengeluar barangan elektrik mungkin akan menjual barangan pada harga diskaun, kerajaan pula akan topup lagi RM300 buat golongan B40 dan miskin tegar untuk beli barangan baru bagi menggantikan barangan yang musnah atau rosak akibat bencana banjir tersebut.

Pihak KPDN sedang melakukan pengumpulan data berkenaan dengan agihan baucer itu bermula Sabtu lepas. Ini bagi memastikan mereka yang menerimanya adalah benar-benar dari golongan miskin tegar dan B40 yang terkesan akibat banjir. – Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) Datuk Seri Salahuddin Ayub