Input your search keywords and press Enter.

Jururawat Pulang Ke Kampung, Jangkiti Ahli Keluarga

M Update, 5/11/2020 – Kepulangan seorang jururawat dari Selangor ke kampung halaman, dekat sini, baru-baru ini, dipercayai telah menyumbang empat jangkitan baharu COVID-19 di Kelantan. Mereka dikatakan meliputi seorang bayi perempuan berusia 22 hari yang juga anak saudaranya, selain nenek berumur 75 tahun, ibu dan adik kepada jururawat bertugas di hospital swasta itu.

Kita sudah melakukan ujian saringan terhadap kontak rapat dalam kalangan ahli keluarga, selain memantau pergerakan ahli keluarga yang dijangkiti. Sehingga kini, pihak kami sudah melakukan 70 ujian saringan kontak rapat kes itu, dan berharap keputusan akan keluar dalam tempoh terdekat ini adalah negatif. – Pengarah Jabatan Kesihatan Kelantan, Dr Zaini Hussin

Difahamkan, jururawat wanita itu pulang ke kampung di Jeli bersama seorang rakan pada Oktober lalu sebelum kembali ke Selangor dan disahkan positif COVID-19. Sepanjang tempoh berada di kampung, jururawat terbabit dikatakan sempat bertemu neneknya sebelum pulang ke Selangor.