Input your search keywords and press Enter.

Pemansuhan Syarat i-Sinar Ambil Sedikit Masa – Tengku Zafrul

M Update, 18/2/2021 – Butiran lanjut mengenai pemansuhan syarat i-Sinar Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) bagi mempermudahkan ahli membuat pengeluaran daripada simpanan Akaun 1 akan mengambil sedikit masa.

Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz, berkata ini kerana ia akan membabitkan perubahan kepada sistem KWSP.

“Masa juga diperlukan untuk membekukan transaksi buat sementara waktu bagi membolehkan sistem KWSP untuk mengkreditkan dividen bagi tahun 2020 ke dalam akaun ahli selepas pengumuman dividen pada hujung Februari ini,”.

Sehubungan itu, kerajaan juga sudah berbincang dengan pihak KWSP untuk mempermudahkan proses kelulusan, terutama bagi mereka yang sudah pun membuat permohonan, atau permohonannya sedang diproses. Ini akan membabitkan perubahan kepada sistem KWSP, yang akan mengambil sedikit masa.

Tengku Zafrul berkata, langkah itu diharap dapat membantu rakyat mengharungi cabaran semasa akibat pandemik COVID-19.

Elle a ouvert récemment une plateforme, AvaOptions pour trader les options binaires. Le choix des options binaires est limité à 20 paires de devises mais cela suffit largement pour débuter. best online casino Lisez tout de même notre avis.