Input your search keywords and press Enter.

Tiada Isu Potong ‘Queue’, Eina Mohon Maaf

M Update, 28/05/2021 – Selebriti, Datin Paduka Eina Azman memohon maaf atas kekecohan yang timbul selepas berkongsi proses suntikan vaksin dia dan suami di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di Ipoh, Perak, Selasa lalu, hingga dikecam netizen.

Didakwa memotong giliran orang lain dan melanggar prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 kerana merentas negeri, Eina menjelaskan, bukan niat dia hendak menyinggung sensitiviti dan rasa kurang senang sesetengah pihak.

“Saya memohon maaf andai perkongsian saya dalam media sosial menimbulkan rasa kurang senang sesetengah pihak. Saya tidak bermaksud menyinggung sensitiviti sesiapa, apatah lagi ketika isu vaksin menjadi perbualan hangat.

“Tidak timbul istilah memotong giliran mengambil vaksin seperti dakwaan segelintir pihak. Saya ada masalah kesihatan yang tidak dapat dikongsikan kepada umum,” katanya.

Eina atau nama sebenarnya, Ainur Syakina Azman, berkata dia memadam entri menunjukkan proses suntikan vaksin di HRPB bagi mengelak isu berkenaan bertambah rumit. Sehubungan itu, Eina memohon orang ramai tidak lagi memanjangkan perkara ini.

“Saya berharap mana-mana pihak tidak menambahkan lagi salah faham berhubung isu ini. Dengan rasa rendah diri, saya sekali lagi memohon maaf sekiranya video dan gambar yang dimuat naik menimbulkan salah faham,” katanya.

Pengarah HRPB, Dr Abdul Malek Osman menjelaskan pemberian vaksin kepada Eina dan suaminya, Datuk Paduka Kaiser Gurmit Abdullah, dibuat berdasarkan rujukan doktor pakar. Dalam kenyataannya, Dr Abdul Malek menjelaskan Eina dan suami menerima vaksin di HRPB, Selasa lalu, berikutan masalah kesihatan dan komorbid yang dihadapi mereka.

Dr Abdul Malek dilaporkan berkata, tiada isu ‘potong’ barisan dalam pemberian suntikan vaksin kepada Eina dan suaminya. -BH Online