Input your search keywords and press Enter.

Rakyat Malaysia Kutuk, Rakyat Luar Puji

M Update, 26/09/2022 – Seorang lelaki di United Kingdom (UK) mungkin dikenali sebagai peminat tegar KFC yang terbesar di dunia, selepas rangkaian makanan segera itu menawarkan hidangan ayam percuma selama setahun kerana dia mengunjungi restoran tersebut di lebih 50 negara berlainan.

Lapor Daily Mail, Kamlesh Mistry, 37, dari Watford mengakui dia mula `jatuh cinta’ dengan ayam goreng KFC ketika berusia 12 tahun. Sejak itu, Kamlesh mengembara ke seluruh pelosok dunia untuk mengetahui restoran KFC yang menyajikan hidangan terbaik.

Kamlesh yang bekerja sebagai pengarah teknikal sudah mencuba ayam goreng terkenal dunia itu di lebih 50 negara termasuk di Reykjavik di Iceland, Tallinn di Estonia dan Minsk di Belarus. Semua usaha itu membuahkan hasil apabila Kamlesh dinamakan sebagai KFC Super Fan yang pertama di dunia pada 2020 dan diberikan hidangan ayam percuma selama setahun.

“Setiap kali melancong bersama rakan dan keluarga, saya sentiasa menjamu selera di restoran KFC negara lain untuk membandingkan hidangannya dengan menu di UK. Begitulah saya sempat makan di restoran KFC di lebih 50 negara berlainan yang membantu saya memenangi pertandingan bagi KFC Super Fan pada tahun itu.

“Saya berasa amat gembira dengan gelaran KFC Super Fan kerana ia merupakan peluang hebat apabila bertemu dengan individu baharu di tempat kerja,” katanya.

Sementara itu, Kamlesh berkata, restoran KFC di Malaysia menawarkan hidangan yang terbaik.

“Restoran KFC di Kuala Lumpur sememangnya mempunyai menu yang paling menarik. Saya suka makanan pedas dan restoran KFC di negara itu menawarkan banyak pilihan hidangan demikian.

“Reykjavik pula adalah restoran KFC paling pelik yang pernah dikunjungi malah saya terkejut apabila melihatnya di sana,” katanya.

Selepas memenangi pertandingan itu, Kamlesh menerima bekalan hidangan ayam selama setahun dalam bentuk baucar elektronik yang bernilai 400 pound (RM1,987) serta baju, pelitup muka dan t-shirt KFC. – Utusan Malaysia