Input your search keywords and press Enter.

Dua Laluan Di Gua Musang Ditutup Sebulan, Trafik Dijangka Sesak Menjelang Raya

M Update, 31/03/2023 – Laluan utama di bandar Gua Musang di sini dijangka sesak menjelang Hari Raya Aidilfitri ini apabila dua jalan ditutup selama sebulan bermula semalam untuk kerja pemasangan cerucuk jambatan bagi pembinaan Projek Lingkaran Tengah Utama (LTU) Pakej 3B dan 3C.

Jabatan Kerja Raya (JKR) Jajahan Gua Musang dalam satu kenyataan berkata, laluan di FT2747 Kilometer (KM) 3.9 (Simpang Hospital) sehingga KM2.4 (Jambatan Taman Damar) dan FT2745 KM0.8 (Bawah Flyover Taman Damar) akan ditutup kepada semua lalu lintas di kedua-dua arah.

Katanya, penutupan itu bermula 29 Mac hingga 29 April dari pukul 8 pagi hingga 7 petang.

“Sehubungan itu, papan tanda pemberitahuan akan dipasang di tapak untuk panduan pengguna jalan raya dan pengawal bendera juga akan sentiasa berada di tapak untuk mengawal trafik.

“Pengguna jalan raya boleh menggunakan laluan alternatif FT008 melalui hadapan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gua Musang, FT 2744 (hadapan Hospital Gua Musang) dan FT2746 (Jalan Pulai),” katanya.

Harapnya penutupan jalan itu dapat ditangguhkan dulu buat sementara waktu. Ini akan menyukarkan masyarakat setempat terutamanya di akhir Ramadan untuk keluar mendapatkan keperluan Hari Raya Aidilfitri.