Input your search keywords and press Enter.

Apple Store Pertama Di Malaysia Bakal Dibuka Secara Rasmi 22 Jun Ini

M Update, 29/05/2024 – Apple mengesahkan bahawa gedung Apple Store rasmi pertama di Malaysia akan dibuka pada 22 Jun di TRX Exchange Mall.

Apple Store di TRX Exchange akan menjadi Apple Store keenam di rantau ini, dengan Singapura mempunyai tiga dan Thailand memiliki dua.

Anda mungkin tertanya-tanya apakah perbezaan antara Apple Store dan Penjual Semula Premium Apple (APR) sedia ada seperti Machines, Switch dan lain-lain yang ada di negara ini. Walaupun produk dan harga adalah sama, konsep dan pengalaman berbeza.

Jika anda pernah ke mana-mana Apple Store di luar negara, sama ada di Thailand, Singapura, China, Eropah, malah AS, anda mungkin perasan perbezaannya.

Selain itu, terdapat bahagian dalam kedai yang dipanggil Genius Bar, di mana pengguna boleh mendapatkan perkhidmatan pakar dan sokongan segala-galanya, daripada menyediakan peranti untuk memulihkan ID Apple untuk menggantikan skrin.

Pertama, saiz kedai yang unik dan besar, yang kebiasaannya lebih besar daripada APR, selain menawarkan lebih banyak produk untuk dinikmati.

Selain saiz kedai, terdapat bahagian dan aktiviti yang tidak ditawarkan oleh APR.

Ini termasuk aktiviti seperti ‘Today at Apple’, sesi pembelajaran percuma yang biasanya diketuai oleh pakar Apple yang digelar Creatives, meliputi pelbagai topik seperti fotografi, seni dan reka bentuk, pengekodan, video, muzik, kebolehaksesan, perniagaan dan pendidikan .

Di samping itu, terdapat juga sesi bersemuka secara langsung yang membantu anda menetapkan peranti dan menyediakannya untuk digunakan.

Kakitangan Apple boleh menunjukkan kepada anda cara untuk mendapatkan lebih banyak kegunaan daripada produk yang anda gemari, malah berkongsi tip kesukaan mereka. – BH