Input your search keywords and press Enter.

Warga Emas Maut Ditimpa Dinding Dapur Roboh

M Update, 21/4/2020 – Seorang wanita warga emas maut ditimpa runtuhan dinding dapur rumahnya di Kampung Semariang Batu, Petra Jaya, pagi tadi.

Hajijah Mahtar, 72, disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala. Ketua Zon 1 Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak, Henderi Ardimansyah, berkata pihaknya menerima panggilan kejadian itu pada jam 7.25 pagi. Berikutan itu, tujuh anggota Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Petra Jaya dikejarkan ke lokasi.

Bomba yang tiba di tempat kejadian mendapati dinding dapur sebuah rumah roboh dan terdapat mangsa terperangkap di bawah runtuhan. Anggota bomba mengambil masa kira-kira 20 minit untuk mengeluarkan mangsa dari runtuhan dan didapati warga emas itu cedera parah di kepala.

Pegawai perubatan yang berada di lokasi mengesahkan mangsa sudah meninggal dunia. Runtuhan dipercayai berlaku akibat struktur rumah jenis tidak kekal itu yang tidak kukuh tetapi bomba akan membuat siasatan lanjut untuk mengenal pasti punca kejadian. – BH Online

Leave a Reply