Input your search keywords and press Enter.

Henti Politik, Tumpu Krisis Kesihatan, ekonomi – TMJ

M Update, 14/07/2021 – Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim menitahkan supaya ahli politik di Johor supaya memberi keutamaan kepada krisis kesihatan dan ekonomi di negeri ini.

Tunku Ismail dalam hantaran di akaun Facebook rasmi baginda bertitah, dua isu berkenaan seharusnya perlu menjadi tumpuan bukannya perkara lain termasuk berpolitik.

“Saya ingin memberi pandangan dan nasihat yang ikhlas kepada semua ahli politik di Johor ataupun mana-mana. Anda harus memberikan keutamaan kepada krisis kesihatan dan krisis ekonomi yang kini berada di tahap yang amat membimbangkan. Sekarang bukan masa untuk berpolitik.

“Anda semua dipilih oleh rakyat untuk berkhidmat demi rakyat dan negara. Tolonglah berikan tumpuan untuk melaksanakan tanggungjawab yang telah diamanahkan dan cuba sedaya boleh untuk memerangi pandemik ini,” titah baginda.

Tunku Ismail turut meminta ahli politik di negeri ini mengenepikan perbezaan mereka buat sementara waktu.

“Ketepikan segala perbezaan politik, lakukan gencatan politik buat sementara ini dan berikan tumpuan sepenuhnya kepada rakyat. Ini adalah masa untuk berkhidmat dan membantu rakyat,” katanya.

Sumber : HM Online