Input your search keywords and press Enter.

Tiga Anggota Balai Polis Ulu Tiram Terima Penghargaan

Foto PDRM

M Update, 05/06/2024 – Keberanian tiga anggota Balai Polis Ulu Tiram bergadai nyawa jaga keselamatan dan ketenteraman awam ketika serangan di balai terbabit pada 17 Mei lalu mendapat perhatian penuh kepimpinan tertinggi Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Mereka ialah Koperal Mohd Hasif Roslan, Lans Koperal Mohamad Aznel Mat Salleh dan Konstabel Mohd Khairul Azhar Abbi Paisa. Ketiga-tiga anggota itu menerima surat penghargaan dan plak yang disampaikan sendiri oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Razarudin Husain di pejabatnya di Bukit Aman, pada Selasa.

Foto PDRM

Surat penghargaan tersebut disampaikan dalam satu pertemuan khas di Pejabat KPN, Ibu Pejabat Polis Diraja Malaysia Bukit Aman, bagi menghargai keberanian ketiga-tiga anggota polis itu yang sanggup bergadai nyawa demi menjaga keselamatan awam.

Menurut Razarudin, sifat berani mereka wajar dicontohi warga pasukan yang lain dalam menjalankan tugas hakiki sebagai pegawai dan anggota polis di lapangan.

Dalam kejadian pada 17 Mei lalu, dua anggota polis, Allahyarham Konstabel Ahmad Azza Fahmi Azhar dan Allahyarham Konstabel Muhammad Syafiq Ahmad Said terkorban akibat cedera parah diserang seorang lelaki bersenjatakan parang yang turut merampas senjata api daripada salah seorang anggota berkenaan.