Input your search keywords and press Enter.

Ramai Artis Menangis Semalam

M Update, 4/2/2019 – Sufian Suhaimi menerusi lagu Di Matamu pada pentas akhir Anugerah Juara Lagu ke-33 (AJL 33) semalam membuatkan penyanyi Wany Hasrita dan Ernie Zakri menitiskan air mata.

Wany, 27, atau nama sebenarnya Nurshazwany Hasrita Hasbullah berkata nyanyian Sufian menusuk kalbu dan disampaikan dengan penuh perasaan.

“Saya nangis sebab dapat rasa apa yang disampaikan. Malah, penggunaan prop dan penceritaan lagu itu membantu persembahannya. Bukan saja di stadium tetapi saya percaya penonton di rumah pun dapat rasa.

“Sejujurnya, saya dapat rasa kekecewaan dan kemarahan yang ingin disampaikan Sufian dalam lagu itu.

“Sebagai penonton yang menyaksikan secara langsung semalam, saya berasakan Sufian sudah memberikan yang terbaik untuk lagu itu. Saya ada dengar juga, ketika sesi latihan dia buat biasa saja tetapi semalam dia bagi ‘all out’. Dia layak dapat persembahan terbaik,” katanya.

Sementara itu, Ernie, 27, atau nama sebenarnya Nur Ernie Shahirah Zakri, berkata dia dapat merasai kesakitan dan luahan perasaan yang ingin disampaikan Sufian.

“Nyanyian Sufian memang menyentuh jiwa. Apa pun, saya tak nak kaitkan dengan apa yang dia pernah lalui. Saya cuma fokus apa yang dipersembahkan semalam. Dia berjaya membawakan lagu itu dengan penuh perasaan.

“Paling epik apabila tirai dijatuhkan dan pelamin muncul. Bagi saya, persembahannya itu adalah menyeluruh dan ada kaitan dengan semua. Disebabkan itu, ia meninggalkan kesan.

“Apa pun, berdasarkan persembahannya semalam dia memang layak menang kategori itu dan tak boleh disangkal lagi,” katanya.

Persembahan Sufian itu masih menjadi ‘trending’ di Twitter selain mencatat jumlah tontonan tertinggi di laman YouTube TV3 Malaysia iaitu mencecah 800,000 penonton berbanding persembahan finalis lain.

Sumber:Harian Metro

Leave a Reply