Input your search keywords and press Enter.

Langgar SOP: Neelofa Mohon Maaf

M Update, 27/04/2021 – Pengacara dan usahawan, Neelofa menerima dengan terbuka kompaun RM20,000 atas kesalahan melanggar prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

Dalam kenyataannya kepada media, Neelofa yang juga isteri pelakon dan penceramah bebas, Haris Ismail atau PU Riz, mengaku kompaun dikenakan sebagai suatu pengajaran bagi kesalahan merentas negeri dan penganjuran majlis perkahwinannya, bulan lalu.

Neelofa atau nama sebenar, Noor Neelofa Mohd Noor, 32, mengedarkan keterangan seperti berikut:

“Assalamualaikum, seperti yang telah diberitakan, iya, saya sudah dimaklumkan mengenai kompaun yang dikenakan terhadap saya dan Haris.

Saya menerima dengan hati yang terbuka dan menjadikan kompaun ini sebagai suatu pengajaran untuk menggunakan kebenaran merentas negeri atas tujuan yang dipersetujui pihak berkuasa serta peringatan buat saya dan semua yang terbabit pada majlis kahwin saya untuk sentiasa menitikberatkan soal kepentingan prosedur operasi standard (SOP),” katanya.

Neelofa turut mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang memberi kerjasama yang baik dalam menguruskan kes berkenaan.

“Saya ingin meminta maaf sekali lagi jika kes ini memberi sedikit masalah kepada kelancaran kerja harian kalian,” katanya.

Sebelum ini, kertas siasatan berhubung majlis perkahwinan usahawan Neelofa dan PU Riz melanggar SOP PKPB, dihantar semula ke Pejabat Peguam Negara disertakan dengan beberapa penambahan baharu.

Polis menasihatkan orang ramai supaya terus mematuhi PKPB. Kegagalan mematuhi perintah itu membolehkan tindakan diambil mengikut peruntukan undang-undang yang masih berkuat kuasa,” katanya. – BH Online