Input your search keywords and press Enter.

Dua Maut, 11 Cedera Insiden Berbalas Tembakan Di Selatan Thailand

Gambar Hiasan

M Update, 13/1/2020 – Dua maut, termasuk seorang militan dan 11 lagi anggota sukarelawan cedera dalam insiden berbalas tembakan di Rom Sai, Daerah Sukhirin, Narathiwat, selatan Thailand semalam.

Dalam kejadian kira-kira 12 tengah hari (waktu tempatan) hari ini, Pos Kawalan Mukim Rom Sai telah diserang sekumpulan lelaki bersenjata dipercayai anggota militan.

Ketua Polis Jabatan Siasatan Jenayah Wilayah Sukhirin, Kpt Pol Athit Makmuang, berkata kumpulan itu melepaskan tembakan dan melontar bom paip ke arah pos kawalan mukim dan menyebabkan dua anggota sukarelawan cedera. Sebutir bom buatan sendiri diletupkan di tepi jalan apabila pasukan tentera, polis dan anggota sukarelawan yang dalam perjalanan menjejaki anggota kumpulan itu.

“Insiden berbalas tembakan telah berlaku antara kumpulan militan dan pasukan keselamatan kira-kira 20 minit di tempat kejadian. Seorang anggota militan dan seorang anggota sukarelawan ditemui maut di tempat kejadian,” katanya ketika dihubungi semalam. Athit berkata, gerakan diperhebat untuk menjejaki suspek serangan itu. – BERNAMA

Leave a Reply